24 Temmuz 2012 Salı

Rıfkı

Bi kaplumbağa tatlı olur da bu kadar mı tatlı olur yaa? Bu kapluşun ismi Rıfkı. Bana eşimin hediyesi :) Kendisiyle tanışalı henüz 2 hafta kadar oldu. Sokakta bulduğum yavru kuşun ölmesi beni çok üzdüğü için eşim dayanamamış, gidip bana Rıfkı'yı almış gelmiş :) Rıfkı gelince bendeniz tabii hemen forumlara atladım su kaplumbağasına nasıl bakılır ne yer ne yemez diye. Öğrendim ki petshoplarda satılan, ortasında palmiye olan o plastik kaplarda yaşayamazlarmış, mutlaka akvaryum gerekli imiş. Biz de gittik hemen aldık akvaryumumuzu. Ama sadece akvaryumla bitmiyomuş tabii, suyun yaklaşık 28 derecede sabit kalması gerekliymiş, akvaryumun içerisinde kapluşun güneşlenip kabuğunu kurutabileceği bir "kuru alan" olmalı imiş.  Haftasonu Kuşadası Milli Park'taydık ayıptır söylemesi :) Ordan topladığımız taşlarla akvaryum içine bi de kuru alan yaptık. Akvaryum için aldığım filtreyi henüz koymadım. Onu da koyunca çok daha güzel olacak. Bi kaç tane daha süs almak istiyorum hem akvaryuma. Beni tanıyanlar hayvanları ne kadar çok sevdiğimi bilir, Rıfkı'yı da çok seviyorum. Zamanla o da bana alışmaya başladı. Beni görünce akvaryumun camına yapışıyo hemen "Yem ver bana" modunda tabii :) Eh, o kadar anlattık Rıfkı'yı, bi de kendisini görün bakalım :) 
Maşallah demeden geçmeyin oğluma :)


2 kişi bişi demiş::

  1. bir zamanlar ben de çok istemiştim kapluş ama annem istemedi kötü kokar diye :(
    ben de kuş aldım o zaman...ama bıcırık öldü..limonda ne oldu kimbilir :( deroş moralim sıfır...

    YanıtlaSil
  2. Aslında bakımı biraz zor, yani mubiş beslemek daha kolay :)

    Yaa kıyamam ben sana, dua et inşallah başka biri bulmuştur :( Bazen geri de dönüyolar. Kafesi balkonda bırak. Bi de şu muhabbetkuşu grubuna yaz bakalım ya belki sizin oralarda oturan birileri varsa gören bulan getirir sana.

    YanıtlaSil

 

Buffy de vampir sayılır Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template