3 Ağustos 2012 Cuma

Dönüşüm - Franz Kafka

Merhabalar,

Bugün bir kitap değerlendirmesi yapmak istedim. Uzun zamandır okumak istediğim Franz Kafka'nın Dönüşüm kitabını dün akşam D&R'dan tedarik ettikten sonra bugün bir çırpıda okuyup bitirdim. Kitap klasikler arasında yer aldığından pek çok yayın evine ait farklı basımlarını bulmanız mümkün... Sayfa sayısı yayın evlerine göre değişmekle birlikte sanırım en kalın olanı 100 sayfa civarında. Ben tercihimi İthaki'nin basımından yana kullandım (83 sayfa) ama iyi mi yaptım kötü mü bilemiyorum... Çevirisini çok başarılı bulmadım açıkçası. Daha sade ve anlaşılır bir çeviri yapılabilirmiş diye düşünüyorum. Bazı cümleler o kadar uzatılmış ki 6-7 satır yer kaplamış. Cümlenin sonuna geldiğinizde başını unutmuş oluyosunuz. 

Çeviriyi çok başarılı bulmasam da kitabı çok sevdim. Zaten ilk cümlesi ile beni uzun zaman önce merakta bırakan bu kitap beni hayal kırıklığına uğratmadı. Gregor Samsa'nın bir sabah kendini böceğe dönüşmüş olması ile başlayan kitap aslında toplum içerisinde yabancılaşmayı anlatıyor. Yazar "böceğe dönüşme"yi metafor olarak kullanmış ve gerçeküstü bir kurguyla konuyu ele almış. Açıkçası kitabı okurken kendimi Gregor Samsa'nın yerine koyup bir böceğe dönüşmüş gibi hissettim diyebilirim. Özellikle sonuna doğru kitap içimi acıttı... Beni böyle hayaller alemine daldıran kitapları çok seviyorum, okurken hep "keşke filmi çekilse" diye düşündüm. Sonra IMDB'den baktım ki 1978 yılında kitap filme uyarlanmış (burdan bakabilirsiniz). Bulabilirsem eğer, izlemeyi isterim...


Kitabı çok beğenmiş olsam da herkese hitap etmeyebileceğini düşünüyorum. Ancak ben çok beğendim ve bu kitap için notum 10 üzerinden 8...

2 kişi bişi demiş::

  1. Franz Kafka..ne denebilir ki?
    Ben de alıp okuayacağım bu kitabı..Hatta sonra da filmini izleyeyim bari :)
    Milena'ya Mektuplar kitabı var bende Kafka'nın o da tavsiye olunur şekerim
    öperim :)

    YanıtlaSil
  2. Bu tavsiyeni de yazdım kuzucum. Öptüm :*

    YanıtlaSil

 

Buffy de vampir sayılır Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template