27 Ağustos 2012 Pazartesi

Gece Nöbeti - Tess Gerritsen

Bir Tess Gerritsen romanı değerlendirmesiyle daha karşındayım sevgili blog :)


Bugün değerlendireceğim kitap başlıkta da gördüğünüz üzere "Gece Nöbeti". Yıl olmuş 2012, hala Tess Gerritsen'ı duymayan, okumayan var mı bilmiyorum ama kendisi bana göre tıbbi gerilim romanlarının kraliçesidir... Tabii bunda ablamızın esas mesleğinin doktorluk olmasının da payı büyük çünkü anlatımları o kadar ayrıntılı ki, gerçekten kitabı okurken kendinizi birden bire olayı yaşarken buluyorsunuz.

Nedense Tess Gerritsen romanı okuduktan sonra başka romanlar okurken bir türlü o romana kendimi veremiyorum. Onun romanlarının yarattığı heyecan ve merak duygusunu ne yazık ki bende yaratabilen tek kitap Açlık Oyunları serisi oldu... Büyük umutlarla aldığım "Sherlock Holmes" serisinin ilk kitabı yaklaşık 50 gündür okunmayı bekleye dursun, o kitaba başladığımdan beri araya 3 tane kitabı sokup bitirmiş ve bunun yanı sıra Sineklerin Tanrısı'na da başlamış bulunuyorum. Sherlock ve Sineklerin Tanrısı ile ilgili yorum yapmayacağım, zira kısmet olur da (bir gün) bitirebilirsem adam akıllı yorumlarımı o zaman yapmak istiyorum.

Gelelim "Gece Nöbeti" ne... Öncelikle orijinal ismi "Life Support" olan bu kitabı hangi akla hizmet "Gece Nöbeti" olarak Türkçeye çevirmişler anlamış değilim. Herhalde romanın baş kahramanı acil hekimi Toby hanım kızımızın gece vardiyasında çalışmasından dolayı bu ismi uygun görmüşler. Tess kızımızın kitaplarının tipik özelliği olan "Daha ilk 2 sayfada insanda n'oluyo lan etkisi bırakma" özelliği bu kitapta da mevcut. Dolayısıyla okumaya başladığınızda bir türlü elinizden bırakmak istemiyorsunuz. "Bi bölüm daha, bi bölüm daha" derken kitap hemencik bitiveriyo. Ben resmen kitabın bitmesini istemedim ve erteleye erteleye okudum. Ancak gel gör ki kitabın sonuna doğru tatsız mı tatsız bir sürprizle karşılaştım.


Bu kitabı ben Açlık Oyunları serisi ile birlikte Nisan ayında www.kitapyurdu.com sitesinden almıştım. O zamandan bu yana okumak yeni kısmet olduğu için tabi bu kötü sürprizle karşılaşmam bayaa geç oldu. Bir gece yine oturmuşum kitabın başına deli dana gibi okuyorum, dedim ertele ertele nereye kadar, bunu bitireyim de şu Şerlok'u, Sineklerin Tanrısı'nı filan da bitireyim artık. Neyse efenim okudum okudum, geldim son 10-15 sayfaya. Tam bütün düğüm çözülüyor, kitap bitiyor derken bir de ne göreyim? Kitabın 461. sayfasının (dolayısıyla arkadaki 462. sayfasının) ortasında koskocaman bir delik! Delik dediğime bakmayın, koca sayfanın ortası bildiğin "yok"! Kenarda kalan cümle kırıntılarını okuyup anlamaya çalışıyorum ama yok ı-ıh, hiç bişey okunmuyor. Allaaam beni bir ateş bastı menapozlu gacılar gibi şıp şıp terliyorum, dişlerimi sıkıyorum, içimden bildiğim bütün küfürleri saydırıyorum filan... Gecenin 2'sinde kitapyurdu'na mail attım mağduriyetim giderilsin diye. Onlar da sağolsunlar bugün geri dönüş yapmışlar. Kitabı "faturası" ile birlikte karşı ödemeli olarak yollayın diyolar. İyi diyolar, güzel diyolar da teee Nisan ayında aldğım kitabın faturası mı kaldı be kitapyurdu? Yani var ya bütün kitap keyfimin içine sıçıldı o gece. Zaten yapı gereği çabuk sinirlenen bir insanım, valla bütün cinlerim tepeme çıktı.
:(


Son kitap alışverişimi D&R'ın internet sitesinden yaptım ki, sanırım iyi bir tercih oldu. Zira D&R'da 25 TL ve üzeri alışverişlerinizde kargo bedava! Zaten bir insanın D&R'dan 25 TL'nin altında alışveriş yapmasının imkanı olmadığı için, siz ona her türlü kargo bedava gözü ile bakabilirsiniz. Tamam, kitapyurdu kadar hızlı yollamıyorlar ama en azından hiç bir zaman kargo ödemeyeceğimi düşünürsek alışverişler oldukça karlı oluyor. Zaten fiyatlar bakımından ikisi arasında çok fark yok, hatta bazı kitaplarda D&R'ın fiyatları daha bile uygun. Dolayısıyla bendeniz gibi çalışan ve alışverişe çıkmak için çok fazla vakti olmayan, ve kocasını zorla D&R'a sokmak zorunda olan bayanlar için burdan alışveriş yapmak daha kolay olabilir. Aynı zamanda D&R'ın intenet sitesinde "kapıda ödeme" seçeneğinin olduğunu da belirtmek isterim ki, kitapyurdu.com'da yalnızca 200 TL ve üzeri (oha amk) alışverişlerinizde bu seçenek var. Bu da internetten kredi kartıyla alışveriş yapmak istemeyen arkadaşlar için güzel bir seçenek.

Neyse efendim, uzun lafın kısası, gerilim romanları okumayı sevenler için Tess Gerritsen biçilmiş kaftan. Gece Nöbeti'ni de yine soluksuz okudum. Kitaba puanım 10 üzerinden 10.

Sevgiler,

K.D.

5 kişi bişi demiş::

  1. İkiz Bedenler az önce bitti ve harikaydı :D
    Bunu da okuyacağım en kısa zamanda :D Ama kitabın böyle çıkması kötü olmuş kuzum.Ve şu Life Support çevirisine cidden akıl sır ediremedim ilginç :S

    YanıtlaSil
  2. süperdir Tess Ablamız ya, bu arada en sinir olunan şeydir kitap hataları ama kitapyurduna yok kardeşim fatura dersen ve sipariş nosunu bulabilirsin büyük ihtimalle üyeliğinden bildirirsen yapıyorlar yeni gönderim.

    YanıtlaSil
  3. Tess Gerritsen romanları gerçekten bi başka oluyor. Tıbbi Gerilim ftw! :)

    Kitapyurdu bu seferlik değişimi kabul etti ancak ben hala fırsat bulup yollayamadım kitabı.

    YanıtlaSil
  4. bloğunun ismine hasta oldum(:

    kitapyurdu son zamanlarda iyice azıttı..bana da açlık oyunları serisinden alaycı kuş korsan olarak geldi kitapyurdundan. kapağı bi görsen, tridi mübarek. mail attım, dönmediler bile. faturam da duruyodu oysa; beni adam yerine koymamışlar(:

    YanıtlaSil
  5. semmma; Teşekkür ederim :) Yuh korsan mı? Bana hiç öylesi denk gelmedi ama denk gelseydi herhalde cıngar çıkartırdım. Hemen sitem ve öfke dolu bir mail daha at, "Sizi korsan kitap satışından dolayı gereken mercilere şikayet edeceğimden emin olabilirsiniz." diye de ekledin mi bak nasıl geri dönüş yapıyolar :)

    YanıtlaSil

 

Buffy de vampir sayılır Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template