28 Ocak 2013 Pazartesi

Evrenden Torpilim Var - Aykut Oğut

Bu yıl okuduğum 3. kitap.

Eşimin müdürü herkese armağan etmiş, okuyun diğer kişisel gelişim kitaplarından çok farklı, çok eğlenceli demiş.

Aldandım ve okudum.

Kişisel gelişim kitaplarından neden nefret ettiğimi bir kez daha hatırladım.

"Secret" furyasının Türkiye ayağı. "Evrene pozitif sinyaller gönderelim lay lay looom" tadında bir kitap. Bunu yaparken yazar kendi hayatından da bolca örnek vermiş. Buna kiloları yüzünden oyuncu olamazsın demişler. Beş parasız, hiç İngilizce bilmeden ABD'ye gitmiş. Yok pompacılık yapmış, garsonluk yapmış bilmem ne. Uzun süre bi bok olamamış ama sonradan oyunculuk yapmış, seslendirme yapmış falan filan.

Kitapta bi konuyu anlatırken bi milyon tane örnek vermiş sanki tek örnekle anlamıcakmışız gibi.

Ayrıca sürekli anı şeyleri tekrar etmiş durmuş. Okurken resmen içim bayıldı, ruhum çürüdü.

Büyüklerimizin "Sen gönlünü ferah tut", "Aklına kötü şeyler getirme", "İyi düşünelim iyi olsun" mantığının batılılaştırılmış ve ticarileştirilmiş versiyonunu yedirmeye çalışıyo bize.

Ben param var gibi mutlu mesut davrancakmışım, sonra evren bana para vercekmiş.

Hahahahahaha ayyyy sen beni güldürdün ya Allah da seni güldürsün!

Adam yaşam koçluğu yapıyormuş; saati 150 dolardan.

Yüz elli dolar mı? Saati mi?

Şimdi bu adam polyannacılık oynamasın da kim oynasın?

Evren bize istediğimizi vermek ZORUNDAymış. Ya bi sittir git allasen.

Tövbe bi daha kişisel gelişim kitabı okumaya.

Tam bir zaman kaybı.

7 kişi bişi demiş::

  1. Yaa merak ediyordum bu kitabı ve hakkında iyi şeyler duymuştum. Ben de nefret ediyorum secret olayından..

    YanıtlaSil
  2. Okuyun veya okumayın demiyorum canım merak ediyosan oku tabi ama benim için tam bir zaman kaybıydı. Hiç gelemem böyle zırvalara çünkü.

    YanıtlaSil
  3. Ben bu kitabi ve ikinci kitabini okudum, acikcasi aman aman isime yaradi mi, bir iki ufak sey disinda yaramadi. Ama okurken cok zevk aldim, Aykut Oğut'un ozellikle kilo vermesi ve hayatini degistirmesi bana biraz umut verdi. :D Ornegin gecen sene geometri sinavi oncesi sinavdan yuksek aldim diye gezindim ve hoca sinav esnasinda istemeden 10 puanlik soruyu gosterdi bana. Yaa boyle kucuk seylerde yasadim :D İkinci kitabi cok daha iyi, daha aciklayici ama zevk meselesi tabii.

    YanıtlaSil
  4. anladım bendeki diğer kitabı umarım severim

    YanıtlaSil
  5. okumak istediğim yazarlardan biri daha, yorumunuzla daha bir şevke geldim...

    YanıtlaSil
  6. Ben de okudum ve hiç beğenmedim. Zaten ben de sevmem kişisel gelişim türünü.

    YanıtlaSil
  7. Bende mimin var cevaplarsan sevinirim :)

    YanıtlaSil

 

Buffy de vampir sayılır Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template