28 Ocak 2013 Pazartesi

İki Kitap Birden: Mefisto Kulübü ve Ruh Koleksiyoncusu

Sendromlu bir Pazartesi sabahından merhabalar sevgili okuyucu,

Hafta sonu bir kaçamak yapıp bi soğuk ve yağmurlu havalarda kalktık yazlığa gittik. Tabii ki bu "dahiyane" fikir benden çıktı :) Ben de çok meraklı değilim tabi bu soğukta kıçımı dondurmaya ama ne yapayım kızım Buffy'ye değişiklik olsun özgürce çimlerde koşsun diye gitmek istedim. Şehirde kalabalık, sokak köpekleri ve de trafik tehlikesi yüzünden tasmasız gezdiremiyorum hayvancağızı; o zaman da zavallıcık enerjisini atamıyo. Gitmesine gittik yazlığa da, bardaktan boşanırcasına yağan yağmur sayesinde Buffy'yi de doğru düzgün gezdiremedim ki. Yağmurun dindiği bi anda sadece hadi dedim bu ilk ve son şansımız olabilir; giydirdim kızımı ve saldım çimlere :) Ama nasıl mutlu oldu nasıl oyunlar oynadı benim kızım, onu öyle görünce soğukta kalmaya değer dedim :)
Bloguma oturup adam akıllı yazacak vakti bi türlü bulamıyorum. Haftasonu kaçamağımız esnasında eşim mangalı yakarken yazacaktım aslında ama, maalesef eşim sürekli "aşkım şunu getir aşkım bunu götür" derken bu pek mümkün olmadı.

2013 yılında 3 kitap bitirip 4.süne başladım ama hala hiç biriyle ilgili tek kelime yazmadım. Okuduğum kitaplardan ilk ikisi yine Tess Gerritsen kitapları. Valla şu elimdeki Tess kitapları bitsin siz de kurtulun ben de kurtulayım :)) Gören de yorumladığım Tess kitaplarından komisyon alıyorum sancak artık.

Neyse efendim gelelim kitaplara...

İlk kitap Rizzoli&Isles serisinin 6. kitabı olan Mefisto Kulübü. 
Görsel burdan alınmıştır.
Zaten bu seriyi okuyup da sevmeyen yoktur herhalde diye diye dilimde tüy bitti. Yine oldukça heyecanlı bi kitaptı. Buna rağmen elimde yaklaşık 5-6 gün kaldı aslında 2-3 günde bitebilecek bi kitaptı ama tembellik yaptım sanırım. Bu kitap özellikle boş zamanlarımda illuminati ile ilgili şeyleri araştırmayı sevdiğimden biraz daha ilgimi çekti. İblis, şeytan, baphometi filan görünce ben coştum zaten :) 

Azıcık spoiler vereyim ama pek de önemli bi spoiler sayılmaz zaten tahmin edebileceğiniz bi durum. Kitabı okumamış olanlar bu paragrafı atlayabilir :) Bu kitap biraz doğa üstü olaylar varmış gibi ilerleyip sonunda her şeyin mantıklı bir açıklamaya kavuşmasıyla sonuçlanıyor. Zaten aksi gibi bi durum beklemiyorsunuz okurken... Bol bol sembol bilim kullanılmış. Bi de Anthony Sansone diye bi karakter var ki (mefisto kulübünün başkanı) adam zengin diye hooop polis kayıtları bunda, cinayetle ilgili basına verilmeyen bilgiler bunda, adam cinayet mahalline bile giriyor. Evinin bahçesinde ceset buluyo herif yok fotoğrafını çekmeler cesedi incelemeler bilmem ne... Ben sevmedim bu karakteri valla gıcık etti beni çok bilmiş. Maura'nın da şu bol dramlı aşk hayatı beni benden alıyo yalnız. Koskoca Boston'da adam kalmamış gibi gitti pederle işi pişirdi azgın karı. Onun aşk hayatını okumaktan Jane Rizzoli'ye sıra gelmiyo bi türlü.

Neticede kitabı öyle ya da böyle sevdim arkadaşlar. Seriye başlayanlar okur zaten. Kitaba puanım 10 üzerinden 8.

Gelelim ikinci kitabımız Ruh Koleksiyoncusu'na... 

Görsel burdan alınmıştır.

Bu da yine konusuyla beni hemen içine çekti. Arkeoloji, Eski Mısır, müze, manyak ruhlu insanlar ve cinayetler... Daha ne isterim Allah'tan harika bi kombinasyon :) Bu kitap Mefisto Kulübü'ne oranla daha heyecanlı geldi bana; bazı yerlerinde gerildim de gerildim. Filmini izlesem ancak bu kadar olurdu. Kurgusu, konusu her şeyiyle çok etkileyici bir kitaptı çok başarılı buldum. Mefisto Kulübü'ndeki Anthony Sansone karakteri bu kitapta da var. Adama uyuz oldumdu bi önceki kitaptan bi türlü kurtulamadık gitti. Kitabın bol sürprizli bir sonu var. Oldukça başarılı buna da puanım 10 üzerinden 9. 

Doğan Kitap tarafından basılan Tess kitaplarına nedense sinir oluyorum yalnız. Martı'dan çıkanlara çok alışmışım kapaklarını filan da çok seviyorum. DK'nın basımı çok eciş bücüş geliyo  bana, ama tabi zevk meselesi. 


Hepinize bol kitaplı günler,

K.D.

0 kişi bişi demiş::

Yorum Gönder

 

Buffy de vampir sayılır Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template