5 Şubat 2013 Salı

Kumral Ada Mavi Tuna - Buket Uzuner

Herkese merhabalar, 


Uzun süredir elimdeydi bu kitap. Bugün hocamın yokluğunu fırsat bilip okula götürdüm ve azimle 200 sayfa birden okudum ve bitirdim!

Kitap her ne kadar 500 sayfa olsa da okurken yoran bir anlatıma sahip değil (bende uzun süre kalması tamamen tembelliğimden). Baş karakteri Tuna isminde bir edebiyat öğretmeni. Kitap Tuna, Tuna'nın abisi Aras ve Ada adında bir kız arasında geçen aşk üçgenini anlatıyor. Dahası Tuna'nın Ada'ya olan imkansız aşkını anlatıyor diyelim. Bunun yanı sıra psikolojik bir kitap. Tuna öğretmenin kendisiyle verdiği savaşı okuyorsunuz bir taraftan. Ben özellikle bu üçünün çocukluğunun anlatıldığı flashback bölümlerini çok beğendim. Ülkenin içine girdiği iç savaş ve Tuna'nın kendisiyle olan savaşının anlatıldığı bölümler çoğu zaman beni boğdu. Okurken bir kadın yazarın nasıl oluyor da erkek bir karakteri bu kadar güzel anlatabiliyor olduğuna da hayret ettim doğrusu. Bazen okurken "yok artık ya buraları bir kadın yazmış olamaz" dediğim pek çok yer oldu.

Açıkçası pek çok blogger arkadaşım gibi "vay efendim neden daha önceden okumadım diloy dağlar zılgıt" şeklinde tepki vermedim kitabı okuduktan sonra. Evet güzeldi, değişikti ama ben daha etkileyici bir son beklerken kitap bana göre saçma sapan bi şekilde bitti. Özellikle kitabın sondan bir önceki bölümü "Geleceğin geleceği ve sibernetik savaş" inanılmaz sıkıcı ve gereksiz geldi bana. Yav böyle bi romanda böyle bi bölüm ne alaka dedim içimden. Bilmiyorum yani bu kitaba karşı karışık duygular besliyorum. Nefret de etmedim ama bayılmadım da. Her bölümü merak ederek okudum kabul, ama çünkü vurucu bir şekilde bağlanmasını beklediğim için. Ne yazık ki sonu beni tatmin etmedi.... İnternette okuduğum yorumlara bakılırsa sorun bende çünkü herkes kitaba bayılmış ve hatta bu kitabın hayatında okuduğu en iyi kitap olduğunu söyleyenler de var. Merak edenler alıp okusun, tüh keşke okumasaydım diyeceğiniz bir kitap değil çünkü.

Bol kitaplı günler...

K.D.

3 kişi bişi demiş::

  1. Bir solukta okumuştum ben de; ama dediğin gibi hayatımın kitabı da değil yani..

    Bu arada meslektaş olduk;)
    Hoca peşinde koşmaya devam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ars. Gor.mu oldun sen dee? Tebrik ederim canim. Allah kolaylik versin :) bu hoca milleti ömrümü yedi ömrümü :) umarim sen de benim gibi pisman olmazsin ilerde :)

      Sil
  2. bu kitap çok güzeldi beaa hatırladım şimdi :))

    YanıtlaSil

 

Buffy de vampir sayılır Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template