12 Mart 2013 Salı

Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceraları: Su - Buket Uzuner

Görsel burdan alınmıştır.

Övüle övüle bitirilemeyen Buket Uzuner'in okuduğum ikinci kitabı.

Bu kadının anlatımını çok garipsiyorum.

Tamam, okurken ne olacak diye merak ettiriyor ama nedense kitabın sonunu hiç iyi bağlayamıyor. Hadi bu kitap dörtleme şeklinde olduğu için lönk diye bitmiş. Kumral Ada Mavi Tuna'ya ne demeli? Sonu tam bir hayal kırıklığıydı benim için.

Buket Uzuner Kutadgu Bilig'i okumuş, çok beğenmiş ve bununla ilgili bi kitap nasıl yazabilirim demiş ve ortaya bu çıkmış. Nasıl sokuştursam neresinden bağlasam derken bence fazla abartmış.

Zırt pırt "handiyse" kelimesini kullanmış durmuş. Çok sinirime dokundu okurken.

Karakterleri de sevemedim zaten. Bu yüzdendir ki okumam 1 ay sürdü.

Kimse kusura bakmasın ama sanki bu kitabı özenti ergenin teki yazmış gibi. Sanki internette, haberlerde her gördüğünü kitaba sokuşturma gereksinimi duymuş. Sosyal sorumluluk mesajları vere vere ölmüş kitapta. Tamam versin, eyvallah da yani her şeyin fazlası zarar. İnsanın içini bayıyo bi saatten sonra. Zaten bu sebepten konudan aşırı şekilde sapmış bana kalırsa. Kitabın türünün ne olduğu meçhul. Polisiye gibi başlıyo ama "sosyal sorumluluk projesine" dönüşüyo bi süre sonra.

Hele bi de kitabın ortasında "okuyucuya seslendiği bölümler" var ki evlere şenlik. Ben hayatımda böyle saçmalık görmedim desem yeridir. Önsöz diye bişey var yani, çok istiyosan yaz oraya yazacaklarını.

D&R'ın Buket Uzuner'in kitaplarına yaptığı indirimden 3 kitabını almıştım. Geriye okumadığım bi tek İki Yeşil Su Samuru kaldı. Onu da okur muyum bilmiyorum.

Bugünlük benden bu kadar...

K.D.


Not: Buffy telefonumu kemirdiği için fotoğrafı internetten almak zorunda kaldım :(

4 kişi bişi demiş::

  1. Ben de okuyamamistim o kitabi, yarim biraktim duruyor kutuphanemde.. buket uzunerin cok guzel iki kitabi vardir kanimca, biri iki yesil susamuru digeri ise uzun beyaz bulut gelibolu. Bu ikisini okumani tavsiye ederim, neredeyse butun buker uzuner kitaplarini okumus biri olarak soyluyorum. Hikaye kitaplari da iyidir. Senin de sansina gidip kotu kitaplarini okumuşsun.. :)

    YanıtlaSil
  2. İki Yeşil Su Samuru elimde var ama diğerini artık para verip alacağımı sanmıyorum :) Buket Uzuner'e uzuuun bir ara vermem gerekiyor :)

    YanıtlaSil
  3. Hım :))Uzuner'i severim aslında ben :))

    YanıtlaSil
  4. Bi ben sevemedim herhalde şu kadını... Ama bu kitap gerçekten kötüydü yaa

    YanıtlaSil

 

Buffy de vampir sayılır Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template